A Reiner Knizia nevével fémjelzett Colossal Arena az Avalon Hill által kiadott klasszikus, Titan: The Arena, újranyomott változata.
A Colossal Arena gyönyörű új képeivel, valamint 4 teljesen új teremtményével - melyek az eredeti verzióban nem szerepeltek - egy új és különleges játékélményt nyújtó társasjáték. A gladiátori hangulatot az arénában nyolc, egymással küzdő szörny biztosítja, mialatt tébolyodott spekulánsok életüket is kockáztatva vetik közéjük magukat, hogy egy-egy kedvencüket győzelemre juttassák.
A játékosok folyamatosan téteket tesznek azon mesebeli teremtményekre, akik szerintük diadalmaskodhatnak a küzdelem végén. De vigyázat! Minden egyes kreatúra különféle képzettségekkel és képességekkel rendelkezik, és a játékosoknak okosan kell ügyeskedniük spekuláns kártyáikkal és tétjeikkel, hogy győzelemre vezessék kedvenceiket. Az izgalom egyre fokozódik, hisz minden egyes körben kiesik egy szörny. Vajon sikerül a kedvencednek győzedelmeskednie? Vagy bajnokod idő előtt kiesik a játszmából és így a tétjeidnek is bottal ütheted a nyomát? Tedd próbára magad és bajnokod és minden kiderül!
2849-ben járunk, ezer évvel az Aranyláz után, a játékosok különböző nagyvállalatokat irányítanak, amiknek célja a legnagyobb energiaszolgáltatókká válni a galaxisban, azzal, hogy gyrodinamikus generátorokkal aknázzák ki a pulzárokat, és átviteli állomásokat alakítanak ki bolygókon. 2849-ben ez eléggé mindennapos.
Nyelvfüggőség:
A játék maga nyelvfüggetlen, mivel az alkatrészei nem tartalmaznak feliratokat, kivéve a segítő kártyákat, az akciók és az ikonrendszer magyarázatával. Az ikonrendszer könnyen követhető, a szabályok viszonylag egyszerűek.
Újrajátszhatóság:
A játéktábla 2 oldalú, csak a játékosokon múlik, melyiket használják az adott játékban.
3 szintű technológiai fejlettséget tartalmaz a játék, és minden szinthez 4 különböző technológiai tábla tartozik. Az előkészítés során ki kell választani 1 technológia táblát minden szinthez. Ez azt jelenti, hogy 64-féle variáció alapján specifikálhatjuk a játék során elérhető technológiákat.
Emellett minden játékos kap egy 2 oldalú főhadiszállás táblát, és eldöntheti melyik oldalát használják majd fel. A 4 főhadiszállás táblák oldalai különböznek, azaz összesen 8-féle főhadiszállás közül lehet választani.
Ezek a táblák lehetővé teszik a játékosok számára, hogy projekteket építsenek fel a játék során, amit csak az adott játékos teljesíthet.
A játék megkezdése előtt 3 cél lapkát is ki kell választani, amik meghatározzák milyen feltételek hoznak majd extra győzelmi pontokat a játék végén.
Játékmenet:
A kör elején a kezdőjátékos dob az összes 6 oldalú kockával és egy egymás mellé teszi az elérhető akció kockákat. Ezután minden játékos 2-t kiválaszt magának, amit az adott körben felhasználhat. Ezek különböző feladatok elvégzésére használhatók.
Minden játékosnak egy hajója van a táblán, amit kockák segítségével mozgathatnak. Ha egy hajó megérkezik egy pulzárhoz, a játékos elfoglalhatja és később építhet köré "erő-rotort", ami minden körben pontokat termel számára. 3-féle ilyen rotor választható, és extra pontok járnak az első és második játékosnak, aki 2 egyforma típusú rotort épít.
Ha a játékosok egy rendszerbe érkeznek, állomást építhetnek, amik a játék végén szintén pontokat hoznak.
Technológiát specifikus kockák segítségével lehet vásárolni, néhányukat a játékosok összefogásával lehet kifejleszteni, de vannak limitáltak is, így ha valakinek nagyon szüksége van egy technológiára, nem árt gyorsnak lennie. A technológiák teszik lehetővé a gyorsabb haladást, könnyítik az állomások és rotorok építését, elérhetővé teszik a teleportációt, azonnali bónuszokat adhatnak, stb.
Az átviteli állomások építéséhez is kockákra van szükség. Van, amelyikhez egyetlen kocka elég, néhány viszont csak több kör alatt készülhet el. Ezeket a fajta állomásokat össze is lehet kötni, ami által a játékos bónusz kockához juthat. A bónusz kockák pedig nagyon fontosak, hiszen ezek határozzák meg a lépési lehetőségeket.
Aki pedig nincs benne annyira a csillagászatban, egy kis segítség, hogy tulajdonképpen, mi is az a pulzár?
"A pulzár gyorsan forgó neutroncsillag, mely erős mágneses térrel rendelkezik. Főleg szupernóva robbanások után jön létre, de olyan fehér törpe csillagokból is kialakulhat, amelyek elég sok anyagot gyűjtenek össze környezetükből, hogy bekövetkezzen a gravitációs összeomlás." - Wikipédia
A Pulsar 2849 vásárlói a következő játékokat választották még: